موضوع: نکات مختصر و مفید 206 و 207
-
23 اردیبهشت 1398, 07:31 #21
در فصل گرما بطور میانگین هر دوهفته یکبار سطح الکترولیت (آب باطری) را چک کنید ( باطری آبی )و در صورت کم بودن اضافه کنید(سطح آب در حالت نرمال باید روی صفحات باطری را بپوشاند)
-
23 اردیبهشت 1398 07:31 # ADSآگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
- تاریخ عضویت
- امسال
- محل سکونت
- tuningforum.ir
- نوشته
- 1026
-
23 اردیبهشت 1398, 07:33 #22
ترموستات
برای راندمان بهتر موتور خصوصا در سیستم های انژکتوری . به هیچ وجه ترموستات را از مدار گردش آب حذف نکنید .اصطحلاک موتور و قطعات آن چندین برابر میشود.
-
9 خرداد 1398, 09:40 #23
تجربه شخصی من و چند تا از دوستان:
تیپ ۲ و تیپ ۵ ، ۳/۵ لیتر با تعویض فیلتر روغن
تیپ ۲ کم نباید بکنه ولی تیپ ۵ اون نیم لیتر رو روی ۳۰۰۰ یا ۴۰۰۰ سرریز کنید
فیلتر روغن رو هر روغن عوض کنید،
برای هردو تیپ ۱۰-۴۰ رو پیشنهاد می کنیم ولی با اینکه تیپ ۲ با ۱۰-۴۰ نرم تر و بی صدا تر کار میکنه ولی برای صرفه جویی در هزینه روغن ۲۰-۵۰ هم بریزید مشکلی ایجاد نمیکنه
-
13 خرداد 1398, 08:05 #24
ثابت روشن ماندن چراغهای راهنما یا عملکرد ضعیف فن در ۲۰۶ اکومکس و رانا
✅در خودروهای رانا و ۲۰۶ با سیستم مالتی پلکس اکوماکس، درصورت مشاهده ایراداتی مانند روشن ماندن چراغهای راهنما، جوش آوردن موتور به دلیل عملکرد ضعیف فن رادیاتور و عدم عملکرد موتور برف پاککن و پمپ شیشه شوی برقی، جهت رفع عیوب ذکرشده، اتصالات بدنه ای که در پشت چراغهای جلو قرار گرفته است بررسی گرددویرایش توسط monazzah : 19 خرداد 1398 در ساعت 14:33
-
10 تیر 1398, 08:16 #25
روشن شدن چراغ Stop به همراه چراغ ترمز دستي در پشت آمپر خودروي 206 نشاندهنده موارد زير است:
1⃣ بالا بودن ترمز دستي و يا ايراد ميكروسوئيچ آن(در حين حركت)
2⃣ كاهش سطح روغن ترمز ، قرارگيري در سراشيبي نيز ممكن است اين آلارم را ايجاد نمايد.
3⃣اتمام لنت ترمزها
-
22 تیر 1398, 08:02 #26
روش هواگیری رادیاتور پژو206:??????
??????قبل از هواگیری باید خودرو خاموش و خنک باشد.
??????برای این کار ابتدا هواکش خودرو را باز نموده و کنار میگذاریم سپس درب مخزن اب را باز کرده و مخزن را پر از اب رادیاتور نموده و سپس پیچ هواگیری پلاستیکی روی شیلنک بخاری را باز کرده تا کاملا اب بدون حباب از ان خارج شود سپس پیچ را در محل خودش سفت میکنیم.
??????بعد از ان سراغ پیچ فلزی از نوع النی(در بعضی از تیپ ها پلاستیکی است) میرویم و ان را شل نموده تا زمانی که اب بدون حباب خارج شود.
✳️ در این زمان حین هواگیری آ ب مخزن را مجددا پر میکنیم سپس زمانی که اب مخزن تا محل علامتmax ان رسید پیچ را سفت میکنیم.
☑️نکته☑️
✔️پیچ را زیاد محکم سفت نکنید زیرا باعث بریدن پیچ میشود.
↩️ بعد پایان کار درب مخزن اب را بسته و خودرو را روشن نموده و محل اتصال را چک کرده که نشتی اب نداشته باشد.
-
3 مرداد 1398, 07:53 #27
خودروی خود را با باک خالی نرانید!
🔴ضعیفی پمپ سوخت و در نتیجه سوختن,
🔵🔵گرفتن و خرابی سوزن های انژکتور
-
16 مرداد 1398, 08:07 #28
نکات فنی و کاربردی🛠
🔵سیاه شدن روغن به معنای عدم کیفیت آن و معیار تعویض روغن نیست.
🔴گریس روی قطب های باتری مانع سولفاته شدن سر کابل باتری نمی شود.
🔵درجا کار کردن موتور خودرو در فصل سرما روش مناسبی برای گرم کردن خودرو نیست .خودرو را در حال حرکت گرم کنید.
🔵ترموستات خودرو را هرگز باز نکنید.
🔴برای توقف بیش از 2 دقیقه خودرو را خاموش کنید.
🔵سرعت زیاد و ترمزهای ناگهانی , مصرف سوخت را تا 50 درصد افزایش می دهد .
🔴با افزایش سرعت , مصرف سوخت را به طور تصاعدی بالا می برد.
🔵در سرعت 125 کیلومتر مصرف سوخت تقریبا دو برابر می شود .اگر با 125 کیلومتر برانید دوبرابر وقتی که 80 می رانید هزینه سوخت دارید .
🔴برای روشن کردن خودرو از فشار دادن مستمر پدال گاز خودداری نمائید.
🔵در شروع باران لغزندگی سطح معابر چند برابر می شود.
🔴در برابر هر 10 کیلومتر سرعت در ساعت , در شب و تاریکی معادل 6 متر از عمق بینایی کاسته می شود.
🔵در شب 16 کیلومتر کمتر از سرعت خود در روز حرکت کنید.
🔴ضدیخ فقط برای زمستان و فصل سرما نیست چراکه ضدیخ دارای خاصیت ضدجوش و ضد خورندگی نیز هست .
🔵وجود کپسول آتش نشانی با حجم مناسب در خودرو 100 درصد الزامی است.
🔴اگر تایر خودرودر سرعت 80 کیلومتر در ساعت 100 درصد کارکرد داشته باشد در سرعت 130 کیلومتر در ساعت 40 درصد سایش زودرس خواهد داشت.
🔵70 درصد تلفات جانی در تصادفات رانندگی در اثر ضربه مغزی رخ می دهد .با بستن کمربند از آن جلوگیری کنیم.
🔴خطرناک ترین زمان رانندگی در روز بین ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر و 6 تا 8 صبح است.در این زمان بدن انسان به طور طبیعی دچار کاهش انرژی می شود.
🔵استفاده از کمربند ایمنی , صدمات وارده به ناحیه سر را در بزرگسالان بیش از 50 درصد و در کودکان تا 25 درصد کاهش می دهد.
🔴هنگام روشن نمودن کولر حتما توقف نموده و در سربالایی ها طولانی و توقف زیاد کولر را خاموش کنید.
🔵سوراخ کردن فیلتر هوای نو هنگام تعویض سبب وارد شدن ذرات گرد و غبار به موتور شده و صدمات جبران ناپذیری دارد .
-
26 مرداد 1398, 07:59 #29
مهمترین ﺭﺳﻮﺑﺎﺕ ﺩﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ
▫️ ﻟﺠﻦ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻪ ﻟﺠﻦ ﻗﻴﺮﻱ :ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺍﮐﺴﻴﺪﺷﺪﻥ ﺭﻭﻏﻦ ﺩﺭ ﺩﻣﺎﻱ ﺑﺎﻻ ﻟﺠﻨﻲ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻟﺠﻦ ﻗﻴﺮﻱ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﺳﺖ . ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺍﻳﻦ ﻟﺠﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻤﺎﻣﻲ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎ ﻭ ﺑﺨﺼﻮﺹ ﺍﺗﻮﻣﻮﺑﻴﻞﻫﺎﻱ ﺷﻬﺮﻱ ﻣﺸﻜﻞ ﺯﺍ ﺍﺳﺖ .
▫️ﻭﺍﺭﻧﻴﺶ : ﺭﺳﻮﺑﺎﺕ ﺷﻔﺎﻑ ﻭ ﺩﺭﺧﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺭﻧﮓ ﺯﺭﺩ ﻗﻬﻮﻩﺍﻱ ﺗﻴﺮﻩ ﻭ ﮔﺎﻫﻲ ﻣﻮﺍﻗﻊ ﺳﻴﺎﻩ ﮐﻪ ﺑﺮ ﺭﻭﻱ ﺩﺍﻣﻨﻪ ﭘﻴﺴﺘﻮﻥ ﻭ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﻴﻦ ﺭﻳﻨﮓﻫﺎﻱ ﭘﻴﺴﺘﻮﻥ ﺗﺸﮑﻴﻞ ﻣﻲﺷﻮﺩ .
▫️ﻻﮎ : ﺭﺳﻮﺑﺎﺕ ﺻﻴﻘﻠﻲ ﻗﻬﻮﻩﺍﻱ ﺭﻧﮕﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺭﻭﻱ ﺩﺍﻣﻨﻪ ﭘﻴﺴﺘﻮﻥ ﻣﻲﻧﺸﻴﻨﺪ .
▫️ ﻟﺠﻦ ﺯﻣﺴﺘﺎﻧﻲ : ﺭﻭﻏﻦ ﻭ ﺗﺮﮐﻴﺒﺎﺕ ﺍﮐﺴﻴﺪﺷﺪﻩ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺁﻥ ﮐﻪ ﻧﺎﺷﻲ ﺍﺯ ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ ﺳﻮﺧﺖ ﺩﺭ ﺯﻣﺴﺘﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﺑﻪﻋﻠﺖ ﺩﻣﺎﻱ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺍﻣﻮﻟﺴﻴﻮﻥ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻱ ﺑﺎ ﺁﺏ ﺗﺸﮑﻴﻞ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﻓﻀﺎﻱ ﻣﺤﻔﻈﻪ ﺳﻮﭘﺎﭖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺎﻻﻱ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﭘﺮ ﻣﻲﮐﻨﺪ . ﺍﻳﻦ ﺍﻣﻮﻟﺴﻴﻮﻥ ﺑﻪ ﺍﻣﻮﻟﺴﻴﻮﻥ ﺷﻴﺮ ﻗﻬﻮﻩ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎﻋﺚ ﺯﻧﮓﺯﺩﮔﻲ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﻓﻠﺰﻱ ﻣﻲﺷﻮﺩ .
-
26 مرداد 1398, 08:23 #30
روغن دنده یا همان واسکازین
♦️واسکازین نیز مانند ساير روغنها نیاز به تعویض دارد که تعویض بهموقع آن باعث روان کارکردن گیربکس، افزايش عمر مفيد قطعات، كاهش درجه حرارت گيربكس، كاهش سر و صدا و در نهايت بهبود عملكرد آن میشود؛ کیلومتر تعویض آن هم بستگی به نوع روغن و گیربکس خودرو و شرایط مختلف آب و هوايي و کارکرد آن دارد. معمولا همزمان با تعویض دیسک و صفحه كلاچ، واسکازین نيز تعويض مي شود. با فرض متوسط عمر سيستم كلاچ خودرو با در نظر گرفتن تركيبي از رانندگي در داخل شهر و جاده حدود 100 هزار كيلومتر كاركرد باشد، پس در هر بار تعويض ديسك و صفحه كلاچ كه با باز شدن كامل گيربكس همراه است، اين سيال نيز تعويض ميشود.
♦️اين موضوع در مورد خودروهاي داراي گيربكس اتوماتيك كاملا متفاوت است. عملکرد این نوع گیربکسها هیدرومکانیکی بوده و با استفاده از فشار روغن و تنظیم مقدار فشار آن، نیروی لازم را از موتور به چرخها منتقل میکند. تعویض دندهها از طریق تغییر مسیر و کنترل فشار جریان روغن در گیربکس توسط شیرهای الکترونیکی (شیر برقی) انجام میشود. تمامی این اعمال و کنترل قسمتهای مختلف توسط نرمافزاری که بر روی واحد الکترونیکی گیربکس (EGS) نصب است انجام میگیرد.
♦️در داخل گیربکسهای اتوماتيك AL4 كه در خانواده 206 ديده ميشود، از روغن مخصوصی استفاده شده که اصطلاحا به روغنهاي مادامالعمر (Lifetime) معروفند.
منظور از این اصطلاح این نیست که هیچگاه نیاز به تعویض نخواهند داشت، بلکه حکایت از مدت زمان زیاد کارکرد آنها دارد.
♦️روغن گیربکس در اثر ورود ذرات گرد و غبار از منافذي كه روغن از آنها به بيرون نشت ميکند و همچنين کارکردن طولانیمدت روغن در دمای بالا به سرعت دچار استهلاک شده و سبب از بین رفتن خاصیت اولیه آن میشود.